Konzum Idióták

Minden ami érdekes, groteszk vagy torz modern fogyasztói társadalmunkból...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

WIFI a Jolán buszokon!

2011.01.05. 14:31 Uriah Heep

Mivel szerkesztő barátaimmal együtt úgy gondoljuk, hogy e blognak nem első sorban a negatív dolgok bemutatása a célja, úgy döntöttem, megírom, miért éreztem úgy életemben először a diákéveim fájdalmas végetérése óta, hogy a pénzemmel arányos szolgáltatást kaptam a buszjegyért a Volán járatán.

Havonta két-három alkalommal utazok kb. 120 km-t a volán távolsági buszain, vagy vonattal. A MÁV-ra most nem térek ki, bármennyire is divatos őket szidni, inkább kivárom, hátha róluk is tudok valami jót írni (remélem lesz rá alkalom még ebben az évtizedben).

A távolsági buszokról egyébként jó véleményem van, eddig még egy sem robbant le alattam, a sofőrökkel sem sikerült még összevesznem (bár előfordult, hogy menetrend szerinti megállóhelyen kérés ellenére sem állt meg, vagy az agyon zsúfolt buszon külön helyet tartott fenn az uzsonnás táskájának, dehát mindenki ismeri az előmelegített helyről és a jegesmedve f...áról szóló buszos anekdotát, szóval inkább visszafogtam magam), sőt, 80%-ban új, vagy újszerű buszokat szoktak küldeni (Borsod-Hajdú-Szolnok megye háromszögben utazok többnyire).

A legsúlyosabb problémám az, hogy legó emberekre tervezett buszokat vásárol a volán. Az átlagosnál magasabb (190 cm) vagyok, de állítom, hogy a legtöbb új buszon már egy nálam alacsonyabb ember is fürkésző szemekkel keresi, hol van egy kis extra lábtér (remélem nem fogják bevezetni az extra lábtérért járó felárat, mint pl a WiZZ-nél). Minden esetre nem túl kényelmes egész úton terpeszteni, és közben még a fejem sem támaszja semmi, mert a hátam közepéig ér a háttámla. Elnézve a fiatalabb nemzedéket, talán érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy legalább a helyek 1/4-e elakalmas legyen 175 cm-nél magasabb emebrek kényelmes elhelyezésére, különben hiába írják ki, hogy 56 férőhely van a buszon, nyakunkba vehetjük a lábunkat, mint Kubica a Ladában.

A kilométerenként kb. 18 Ft-os viteldíjat (egy kisebb fogyasztású autóval ennél kevesebből kijön a benzin) korábban kicsit borsosnak éreztem, sokszor az volt a benyomásom, hogy az egész buszon talán egyedül én váltottam teljes árú jegyet, amivel nem volt teljesen arányos a kapott szolgáltatás színvonala.

Pár napja azonban kellemes meglepetés ért: a buszon ingyensen használható WIFI hálózat üzemelt. Éltem is a lehetőséggel, felütöttem a notebookot és rákapcsoloódtam a rendszerre. Pontosabban szerettem volna rákapcsolódni, de a buszállomáson annyi hasonló nevő hálózatot talált a gép (többi busz és környező épületek elektro szmogja), hogy esélyem sem volt rátalálni az én buszom által kibocsátott jelre. Gondoltam megvárom, míg kirobogunk a városból, hátha a tanyavilágban már kevésbé bőséges a választék. Sikerült is gond nélkül kapcsolódni, még a sebességgel sem volt különösebb gond egészen addig, míg leleményes utastársaim szintén elő nem halászták a számítógépeiket és okostelefonjaikat. Az alapvető funkciókra azért így is alkalmas volt a hálózat, aki meg volán buszon akarja letölteni a Gyűrűk Ura trilógiát, annak most szólok, hogy saját és utastársai érdekében meg se próbálja! A speedtest egyébként 3,5 Mbit letöltési és 0,6-es feltöltési eredményt produkált valahol a puszta közepén. Persze nem csak ettől a két adattól függ a gyorsaság, és nem is olyan eget verő ez az érték, de azt gondolom, hogy egy rónát átszelő magyar távolsági buszon ez már igencsak a 21. század lehellete.

Bár a lábaim még kicsit sajognak, én azért örülök, hogy végre leírhatom: szolgáltatást kaptam a pénzemért, köszönöm.

 

Szólj hozzá!

Címkék: wifi volán busz

A bejegyzés trackback címe:

https://konzumidiotak.blog.hu/api/trackback/id/tr402562547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása